Przedszkole Integracyjne w Namysłowie

Metody i formy pracy

Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych. Poza metodami opartymi na metodyce wychowania przedszkolnego, codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacono o nowatorskie toki metodyczne:

  • elementy metody M. Montessori,
  • system edukacji przez ruch D. Dziamskiej
  • metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz
  • metodę nauczania matematyki wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, E. Zielińskiej
  • metody aktywizujące
  • aktywne słuchanie muzyki Battii Strauss.
KATALOG METOD STOSOWANYCH W PRZEDSZKOLU

Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych. Poza metodami opartymi na metodyce wychowania przedszkolnego, codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacono o nowatorskie toki metodyczne:

  • elementy metody M. Montessori,
  • system edukacji przez ruch D. Dziamskiej
  • metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz
  • metodę nauczania matematyki wg E. Gruszczyk – Kolczyńskiej, E. Zielińskiej
  • metody aktywizujące
  • aktywne słuchanie muzyki Battii Strauss
METODY STOSOWANE W TERAPII INDYWIDUALNEJ DZIECKA:
Metody logopedyczne:
  • lingwinistyczne
  • pedagogiczne
  • psychologiczne
  • medyczne
Metody pedagogiczne i psychologiczne:
  • elementy met. Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
  • elementy metody M.Ch. Knilla
  • elementy metody Wspierania Rozwoju – „Terapia bajką”
  • elementy kinezjologii edukacyjnej P. Denissona
  • elementy metody Malowania Dziesięcioma Palcami
  • metoda „Terapia Zabawą”
  • program rozwijający percepcję wzrokową Frostig – Horn
  • ćwiczenia Tymichowej
  • elementy metody Pedagogika Zabawy Klanza
  • masaż dotykowy
  • asany jogi klasycznej dla dzieci
  • „Mandale” buddyjska terapia uspokajająca
  • wybrane techniki relaksacyjne
Metody fizjoterapeutyczne:
  • elementy metody Bobach
  • elementy metody Klappa
  • elementy metody SI
  • techniki fizjoterapeutyczne 
FORMY PRACY

Podstawowymi formami organizacyjnymi pracy jest działalność:

  • indywidualna
  • zespołowa
  • zbiorowa (zajęcia z całą grupą).

Natomiast podstawową i najważniejszą formą aktywności dziecka jest zabawa, która jest dominująca w wychowaniu przedszkolnym.